Rockfoto

Idag har det varit en bra dag! (förutom att det är SVINkallt). Emma Svensson (från rockfoto.nu)och hennes pojkvän Mats Udd var på skolan och hade presentationer och lite föreläsningar och sedan hade de också en workshop med oss där vi skulle få göra en stop motion film. Det är alltså en film som man gör med enbart kort. Man tar alltså extremt många bilder och lägger ihop dom så att det blir en "ryckig film".

Efter skolan så gick jag till gymmet och tog mig ett pass där.
Styrka för magen och benen körde jag, härligt :) När jag kom hem gjorde jag mat (och idag lyckades ja ha byxor på mig när jag handlade!) och sen har det inte hänt så mycket mer :)

Jag snodde lite bilder från min vän Emma's blogg för att visa lite från idag! Vi valde att göra en kort musikvideo till låten "Vart ligger landet där man böjer bananerna? Men det kanske syns? ;-)







Här är ett exempel på en stop motion video, som de också hade som exempel förut idag. Grymt cool faktiskt! Men också väldigt enkelt att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0