Upprörande

Varit på Universitetet på förmiddagen på någon It-tjejdag. Var väl sådär :) Sen tillbaka till skolan för att ha nationella prov i engelska, gick nog också sådär, jag har svårt att bedömma nationella prov, brukar inte kunna gissa hur det har gått.

Efter skolan åkte jag hem
och gjorde kyckling och ris med lite creme fraiche. Sen läste jag runt lite på bloggar och nyhetssidor och fick läsa om Uppdrag granskning som visades igår. Ska snart titta på programmet tänkte jag, men jag måste bara säga att jag förstår verkligen inte hur i helvete människor tänker ibland?
Programmet handlar om en tjej "Linnea" som när hon var 14 år blev indragen på en toa och blev våldtagen av "Oskar" 15 år. När Linnea äntligen vågar tala ut om våldtäkten för sina kompisar som sedan polisanmälar det så går allt fel.

Linnea får inget stöd av någon i närheten. Folket i skolan och runtomkring tycker synd om killen istället eftersom han är en sån "fin och skötsam" grabb och han skulle inte behöva göra sådär. De tror att Linnea ljugit om allt.

Jag orkar inte skriva upp allt
jag har läst, de kan ni nog ta reda på själv om ni vill. Men hur kan man ens tänka att det är synd om gärningsmannen? Till och med när de VET att han är skyldig? Du ska kunna göra vad f*n du vill men du ska inte behöva bli våldtagen. Det är det värsta som kan hända en tjej. Fy fasen va man bli besviken på människor när man hör sånt här. Hoppas att "Linnea" fått mer stöd nu så hon orkar leva normalt. Inte nog med att hon upplevt en våldtäkt, hon har fått alla emot sig. Ja kan inte förställa mig för fem öre hur hon skulle känna sig. HEMSKT!

Usch, ska skaka av mig det där för om ungefär en timme ska jag ta bussen till Njoy och gå på afrikans dans med Felicia! Det ska bli kul :) Imorrn åker jag hem till Hagfors också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0