Vad är kärlek?

Ja, vad är kärlek? Det finns nog ingen definition på det. Men när jag upplever kärlek, som kan vara så mycket olika saker, är när jag mår bra i någons sällskap, när jag har en person som jag kan prata med, skratta med och vara mig själv med. Kärlek kan vara till en kompis, till en förälder, syskon eller en pojkvän.

Men om jag ska försöka förklara kärlek,
så kan jag försöka tänka på vad jag letar efter hos en kille (det är alltså kärlek för mig) och det är att killen ska vara min bästa vän samtidigt som han kan vara romantisk och vara min pojkvän. Man ska kunna lita på varandra, ha roligt och en väldigt viktig egenskap för mig är att man kämpar för varandra, inte bara lägger sig platt och ger upp så fort det blir en motgång. Det är kärlek, när man står bredvid varandra i ur och skur. Det funkar ju tyvärr inte sådär så ofta i de verkliga livet, men det är så jag vill att det ska vara.

Jag har alltid haft en dröm i huvudet om min kärlek,
att ja skulle träffa honom tidigt, kanske inte vara tillsammans genom hela livet, men ändå att man alltid hittar tillbaka, att man helt enkelt känner att man hör ihop.
Framtiden får visa vad som händer!

Bra kärleksfilm som kanske liknar min dröm lite? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0