Mina föräldrar

Min pappa - Jan Hallén
Min pappa bor kvar i hagfors själv och jobbar där på järnverket. Han är en speciell person, på ett bra sätt. Han har alltid en åsikt om det mesta, vilket är bra för mig då jag alltid kan fråga honom om saker jag undrar över, så får jag ett svar - ibland kan svaren bli väääldigt långa kan jag tillägga ;-) Men det är inte alltid lätt att korta ner saker, haha. Alla bråkar med sina föräldrar och det har även jag gjort med pappa, det gör man när man bor tillsammans, så när jag flyttade så tycker jag att det har blivit bättre. Nu längtar jag hem oftare och uppskattar ensamtid med pappa mer plus att jag numer kan prata med pappa om nästan allting! Man blir ju också mer mogen och inser att familjen betyder väldigt mycket! Och pappa (och resten av familjen) betyder allt för mig. Han ställer alltid upp för mig, och det känns så himla skönt. Jag älskar dig pappsen!

Min mamma - Christina Lind
Min mamma bor uppe i Jämtland tillsammans med sin man och min lillebror. Det är väldigt tråkigt då jag inte träffar mamma så ofta, men förhoppningsvis ska dom inom en snar framtid kanske flytta söderut närmare mig! Min mamma är en sån person som jag vill bli, hon är som min bästa kompis och jag kan prata med henne om allt - vilket är väldigt skönt! En sån mamma borde alla ha. Eftersom vi inte bor tillsammans så har jag och mamma faktiskt aldrig bråkat. Det blir liksom bara inte så, och det kan jag väl sakna också ibland, det där vardagliga, men det känns ju även skönt på ett sätt att vi kommer så bra överens! Jag älskar dig mamma!

Man kan helt enkelt säga att jag har världens bästa föräldrar! Och det gör ont i mig när jag vet att vi är så splittrade när det gäller vart vi bor. Min högsta önskan vore att ja kunde ha haft en uppväxt där man sitter tillsammans och äter, gör allting som en familj och bara får vara med om det där vardagliga. Så ni som har det så - ta vara på det. De är de värdefullaste som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0