Abort

Sitter och kollar runt lite på internet nu, och hittade denna sida ---> http://www.abortnej.se/

Fan va hemskt det är att se alla bilderna och läsa om det. Jag trodde att jag visste vad jag tyckte om abort, det har varit ett ja för mig förut, har alltid tyckt det. Just för att det är så många som blir gravida när dom e unga och då skulle ett barn förstöra framtiden för dom, det låter hemskt. Men om man går i skolan och inte är över 20, så är det svårt. Vissa klara det, och de beundrar jag. Klart att det går bra för många, ja känner själv några som har fått barn under 20 års ålder. Men låt säga att man e under 17 då? Usch, det skulle ju vara allt för tidigt. Tror jag iallafall.

Men sen när man ser det där, då tycker ja det är så hemskt. Att när man gör abort så dödar man en bebis. Då känns det inte lika okej längre. Man tar livet av en levande varelse, även om man kanske tycker att den är så liten så det spelar ingen roll. Så tänkte jag faktiskt, skäms lite över det nu, men man tänker inte på att den lever även den, och att den har hjärna, hjärta och alla kroppsdelar som vi andra också har.

Nej nu blev det mycket. Men ja, besök sidan iaf. Det fick mig att tänka lite iaf :) Vet inte riktigt vad jag tycker än, ja eller nej? Finns nackdelar och fördelar med båda.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Den sidan hade jag med i mitt abortarbete i sociala frågor saken. Asså, videorna är fan sjuka egentligen. Hur har dom fatt tag i de små fostren? Letat i soptunnorna utanför sjukhusen?
Usch -.-

2008-05-06 @ 14:25:56
URL: http://droptheworstline.blogg.se
Postat av: Ida

Jaså :O Ja jag vet inte :S hemskt va de å se iaf. usch!

2008-05-06 @ 15:15:54
URL: http://everysecond.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0