Sommarväder

Det fina vädret har varit här en vecka nu och verkar stanna ett tag till. Det gillar jag :) Anledningen till att jag inte har bloggat har varit att jag har jobbat i fyra dagar, och sedan har jag varit i Göteborg under helgen :)
Jobbet går superbra och jag har egentligen ingenting att klaga på då vi står ute hela dagen. Det enda som jag tycker är dåligt är att det är för långa pass. Ibland har man t.ex. ett tretimmarspass, lunch i fyrtiofem min och sen fyratimmarspass. Och under de passen så står man i en attraktion hela tiden. Ingen mobil, ingen musik, inget sällskap. Bara en själv. Det kommer självklart gäster också. Men ibland är det dålig med folk i parken och så har man kanske oturen att få stå i den minst populära attraktionen. Då går minuterna drygt.

Under helgen var vi som sagt i Göteborg :) Kom dit klockan tio på fredag. Gick till nordstan och strosade runt lite. Köpte nåra saker och sen satte vi oss och väntade på Mike å gänget. De kom och vi gick och åt tacosbuffé innan vi sedan drog iväg mot Metaltown :) Vi blev lite sena och när vi kom dit var det världens kö. Jag blev skitledsen eftersom Dead by April var de första som skulle spela och ja ville inte missa dem. Men Mike å hans kompisar erbjöd sig å stå i kön så vi tjejer kunde gå upp på bron å titta. Så fick iallafall se dom därifrån :)
Efter Dead by April vare istortsett ingenting bra under hela dagen. Bara för mycekt skrik och melodilös musik. Vi fick dock autografer av Dead by April :) Sen höll på vi å dö i värmen. På kvällen spelade Volbeat, Disturbed och Slipknot. De två sistnämnda var helt underbara. SÅ jävla bra. Ofattbart att jag har sett dem. Kan inte förstå de :) Måste göras om.

Lördan vare liseberg som gällde. Vi hade jättekul, gick även med Jocke å Mansi (två killar från Grums). Jag övervann min rädsla och åkte äntligen höjdskräcken, uppskjutet och även uppswinget :) Himla roliga. På kvällen gick jag och Mike för att se Marilyn Manson från bron. Feli och Louise stannade på Liseberg ett tag till. Efter Manson hade vi förjävla roligt iaf. Vi var helt jävla sluta båda två = övertrötta som fan, helt flummiga plus några cider. JA, hemvägen var himla rolig iaf. Kom i säng vid tre ungefär.

Igår blev det hemfär :) Den hemfärden var inte rolig. Buss. Men jag överlevde.

Idag har jag packat ihop min lägenhet och skickat de mesta till Hagfors :) Haha. Jag ska bo hos Oscar nu istället, och även Andreas :) De blir bra de. Nu sitter jag dock hemma, Oscar är på träning. Men när han kommer hem ska ja gå dit. Sista gången jag sitter i lägenheten :O Som för övrigt är helt tom nu.

Nu blev det nog det längsta inlägget jag nånsin skrivit, så ni läser på egen risk :P Men hare hänt mycket så hare :)

Jobb på onsdag!

Hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0