Nothing special

Hej ni! Det har väl inte hänt speciellt mycket sen igår. Var hos Jonas igårkväll/natt och även största delen idag. Fick skjuts hem vid 4 när de skulle träna och sen dess har jag handlat och även kirrat det andra datatestet, så nu är jag redo för nästa körlektion på måndag!

De där med att handla. Jag har funderat på länge nu varför jag inte blivit smalare när jag har tränat. Inte så att jag är tjock eller fet eller något sånt, absolut inte. Men även om jag bygger muskler så borde jag förbränna mer fett än jag har gjort, och anledningen är vad jag äter. Inte det att jag äter superdålig mat osv med flit, men eftersom jag har så dåliga mattillagningsmöjligheter här i lägenheten så blir det ofta halvfabrikat och färdig mat som jag värmer. Men idag funderade jag och bestämde mig för att jag ska försöka så gott jag kan med att äta bättre.
Så jag inhandlade en nyttigare frukost idag som jag ska börja med! Ekologisk och fiberrik müsli och lätt yoghurt alternativt fiberrikande havregryn som jag gör gröt av och wasa sport (hård smörgås). Gott och nyttigt! Man kan också skiva ner lite äpple i müslin! Sen får jag ta tag i resten av maten under dagen en annan gång ;-) Börjar lite smått!

Det känns ju bättre att träna och äta nyttigt? Äter jag onyttigt känns träningen ganska ovärd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0