Rockfoto

Tjenare! Idag har det varit en mycket händelserik dag :) Som sagt så kom Emma Svensson från Rockfoto.nu till skolan idag :) Hon hade en genomgång för oss först. Det handlade mycket om vad man ska tänka på när man tar modebilder. Temat eller vad man ska säga var nämligen modebilder. Efter det fick vi en genomgång i photoshop om hur man redigerar en bild professionellt :) Skitkul och jag lärde mig mycket nytt =)

Efter alla genomgångar fick våran grupp (Jag, Louise, Siri och Sara) gå ut tillsammans med tre modeller. Modellerna var några elever från Molkom :) Jätteduktiga. De fick iallafall följa med oss ut och så delade vi upp oss och tog massa bilder. Vi fick ge direktiv och förklara hur modellerna skulle posa. Ganska svårt men bra blev de :)

eftermiddan fick vi även fota inne i studion :) Också kul men lite mer stressigt! På slutet hade vi en snabbvisning av alla foton + lite konstruktiv kritik från Emma :) Kul dag!

När vi slutade tog jag bussen in till stan och mötte upp Jack :) Han följde med hit och vi käkade, satt och nördade oss med spotify en stund och sen kikade vi på filmen Upp :) Himla skön film! Sen blev det youtube en stund och sen åkte han hem.

Imorrn är vi ledig och min dag ska jag spendera med Sofia :D

Låångt inlägg men jag tänkte lägga in lite bilder som Emma tagit. Tar det i ett enskilt inlägg ;)

/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0