Ridningen

Gick ej bra idag. Hade hoppning, och det är nog fan minst ett och ett halvt år sedan jag hoppade. Jag fick samma häst som jag ridit de två sista gångerna, Pepita. Hon var ju som sagt väldigt fjantig och låtsades vara rädd för ena kortsidan. Antagligen så gör hon sådär med mig nu eftersom jag är ny och kanske inte är lika bestämd eftersom jag inte känner hästarna än, men det är otroligt irriterade, för jag känner mig så mycket sämre än de andra.
Som sagt, hon var skiträdd för kortsidan och vågade inte gå dit, vi fick rida fram själva och när ja skulle galoppera började hon skena.. Jobbigt. Sen försökte jag gång på gång men samma sak hände, tillslut sa instruktören att ja skulle driva på ännu mer, men då skenade hon bara mer och sprang jättenära hinderstödet så mitt knä för en sjujävla smäll!

Fick då byta häst till Nimbus. Hon som red honom ville ändå inte hoppa nåt. Han gick bra de första gångerna, sen skulle vi öka galoppen mellan hindrena, och då fick ju han nåt spratt också och blev väldigt pigg, han skenade inte men ja, pigg va han. Så nej, ja kan inte säga att det har gått speciellt bra idag. Och här sitter jag nu, trött med ett ömt knä (Y)

Nu ska jag stänga av och sova tror ja, natti!

Pepita och Nimbus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0